úterý 8. srpna 2017

Jak na rozšířené póry a černé tečky | moje tipy

Černé tečky, rozšířené póry a věčné dilema, jak se jich zbavit. Myslím, že je definitivně vyhladit z obličeje nejde a zejména pokud máte pleť mastnou či smíšenou, tak jistě víte, jaký boj to s nimi někdy je. Velice často mi na toto téma chodí dotazy a tak jsem se rozhodla, že do jednoho článku sepíšu několik bodů, které já sama dodržuji a léty se mi osvědčily.

Smířila jsem se s tím, že je nikdy nevygumuju z obličeje definitivně, ale mám vyzkoušených pár triků, které pomáhají k jejich částečné eliminaci nebo zlepšení jejich stavu :) Všechno je to tak nějak kombinace všeho dohromady a dlouhodobější péče, která zahrnuje i kvalitní odlíčení pleti, protože to je úplný základ všeho :)



Jak otevřít póry?

Trik, který zná asi většina z vás je nechat obličej trochu "napařit" nad miskou s vařící vodou. Póry se pak otevřou a snadněji se čistí. Pokud si obličej nechcete napařovat, můžete zkusit "parní masku" v kelímku. Premium Hot & Cool Pore pack duo od značky Caolion seženete v Sephoře (mají i cestovní balení na vyzkoušení). První nanesete červenou masku, která pleť zahřeje, tím se póry otevřou a maska je vyčistí. Poté co masku smyjete, nanesete druhou fázi, která naopak obsahuje mentol, pleť ochladí a póry uzavře. Masku používám vyloženě jen na místech, kde mám rozšířené nebo póry nebo častější výskyt černých teček - čili zejména nos a přilehlé tváře. A vážně funguje dobře!



Čistící masky

Jestli se mi lety něco osvědčilo, pak jsou to čistící masky obsahující jíl. Jak jistě víte, ten dokáže póry vyčistit a absorbovat nadbytečný maz, takže pro nás mastňáky je to spása :) Existují různé druhy jílů a masky seženete v různých texturách (včetně těch, které si ze sypkého jílu samy doma umícháte) a je asi spíše na vás, čemu dáváte přednost. Počítejte s tím, že většina jílových masech na pleti usychá do tuhé krusty a ne všem to může vyhovovat. Ovšem jsou i takové, které neusychají tak brutálně a i po zaschnutí jsou poměrně jemné a nemáte pocit, že se vám obličej zmenšil o jednu velikost. Právě taková je nová maska od Clarins, která je na pleti i po zaschnutí stále příjemná. Tak trochu opak je maska od Kiehl´s, která právě do krusty usychá, ale póry čistí skvěle. Je asi na vás, po které značce sáhnete, ale pokud s rozšířenými póry a mastnou pletí bojujete, orientujte se na jílové masky.



Tuhá mýdla 

Pro někoho možná maličko přežitek, ale přijde mi, že s velkou oblibou asijské kosmetiky se vrací zpátky do hry. I já je po letech pauzy začala před nějakým časem používat a dala jim druhou šanci. U tuhých mýdel mi vždycky vadí, že vám po opláchnutí trochu pne a "vrže" pleť. Mýdla ale dokážou z pleti odstranit nečistoty a redukovat vzhled pórů (což chce tedy čas a chvíli trvá, než se výsledky projeví). První kostička je z nové řady Nutritious Micro-Algae od Estée Lauder, které je vyráběné v Japonsku. Mýdlo se vyrábí 60 dní a pak dva měsíce tvrdne v dřevěných boxech a obsahuje zpracované výtažky z řas. Druhé mýdlo značky Caolion je ručně vyráběné, 100% přírodní a obsahuje dřevěné uhlí, kakao a perlivou vodu. Musím uznat, že ani jedno mýdlo mi pleť nevysušuje a pokaždé mám příjemný pocit dobře vyčištěné pleti. Nepoužívám je každý den, spíše tak jednou za 3 dny a bohatě mi to stačí.


Čistící pleťové kartáčky

Jestli mi něco pomáhá jako prevence tvorby černých teček, tak je to právě čistění pleti kartáčky. Po letech jejich používání to můžu na 100% potvrdit a vám rozhodně doporučit. Černé tečky se tvoří o dost méně a pleť je celkově o dost důkladněji vyčištěná. Chce to sice nějaký čas a výsledek neuvidíte po týdnu používání, ale kdybych vám měla doporučit jednu věc, do které investovat, tak do kvalitního a hlavně šetrného čistícího kartáčku.



Manuální čištění

I kdybych používala nevím co, tak stejně je potřeba čas od času póry vyčistit i manuálně. A možná si říkáte, proč vám tu ukazuju tyčinky na čištění uší? Je to jednoduché, protože právě ty se mi k tomuto účelu osvědčily nejvíce! Nesnáším si póry čistit těmi různými kovovými nástroji, které jsou k tomu určené a nebo jen klasicky papírovým kapesníkem. Použiju vždy dvě tyčinky do uší a tlačím jimi proti sobě, čímž z póru dostanu šetrně potřebný bordel, aniž bych si pleť zbytečně podráždila :) Profi kosmetička by z toho asi omdlela, ale mě to tak vyhovuje a dělám to tak roky a nehodlám to měnit!


Čistící náplasti

Vyzkoušela jsem různé značky a zjistila, že bezkonkurenčně nejlepší jsou ty od Bioré. Úplně první balení jsem si přivezla z Ameriky, ale letos jsem je objevila i v rakouské drogerii, takže až tam příště zase pojedu, koupím si další do zásoby. Moje póry dokážou vyčistit nejlépe, vytáhnou mi z nich nejvíce nečistot a navíc jsou na pleti velice příjemné. Díky několika nástřihům se na nos dobře usadí a jde je dobře vytvarovat a v tomto ohledu jsem zatím žádné podobné u konkurence neviděla. Nejsou ani tak drahé, protože balení 14 ks vyjde cca na 3-4 eura. Oproti tomu balení Essence náplastí, kde jsou tři kusy, stojí nějakých 55 Kč. A i když nejsou tak tragické, jako třeba ty od značky Nivea nebo Balea (které nevytáhnou vůbec nic), tak poměr cena-výkon-počet ks v balení, není tak dobrý jako u Bioré. Náplasti používám spíš jako doplněk k čištění a určitě to není spása, která by vám dokonale vyčistila póry. Před jejich použitím navíc vždy nejdříve nanesu první část parní masky, kterou jsem vám ukazovala výše a díky tomu, že se póry otevřou, náplast z nich dokáže vytáhnout ještě více nečistot.


Dole vidíte porovnání obou značek - modrá je od Essence a bílá od Biore


Rozhodla jsem se do článku nezařazovat žádné kosmetické produkty, jako jsou různá séra nebo čistící vody, protože jich je na trhu strašně moc a každý si musí vyzkoušet, jaké značky mu vyhovují. Chtěla jsem vám ukázat nějaké svoje tipy nebo triky, které fungují mě a mohly by zaujmout i vás :)

Budu moc ráda, když se s námi podělíte i vy o své tipy, čím a jak čistíte póry nebo jak se zbavujete černých teček :)

16 komentářů:

  1. Skvělé tipy, na masky se podivam. Mne se na cerne tecky osvedcila pravidelna péče. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Rendy, jojo, černé tečky = věčný boj. Souhlasím s maskami, kartáčky, náplastmi. Na to napařování bacha, může to způsobovat popraskané žilky, moje kosmetička už od toho úplně upustila. Za sebe bych ještě doporučila BHA kyseliny.

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám problém s rozšířenými póry na nose a tvářích a na nose ještě s černýma tečkama, ale celkově mám suchou a citlivou pleť, takže je to trochu paskvil :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já s černými tečkami vedu věčnou válku, docela mně zaujala ta maska od Clarins a ty čistící náplasti Bioré, kdyby byly u nás dostupné, tak bych pro ně hned běžela, takhle si budu muset počkat, až bude možnost si je pořídit.

    OdpovědětVymazat
  5. Super článok. Tiež používam hĺbkovo čistiace masky, náplasti aj kefku. Pri pravidelnom čistení na pleti vidno rozdiel.

    Letná GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  6. Ta mýdla chci už tak dlouho vyzkoušet, tak konečně vím, který třeba vybrat.

    OdpovědětVymazat
  7. Taky mám s černými tečkami problém, a nejvíc se mi osvědčily pořádné hrubší peelingy. A pak samozřejmě čistící masky, miluju ty, co na pleti zasychají :)

    since-2015.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Ja jsem si hrozne slibovala od sonickeho cisteni, ale neni to pro me. Zrovna kartacek od clinique mam, ale musela jsem ho po pul roce prestat pouzivat. Delali se mi na tvarich hrozne bolaky.
    Zaujala me ta maska clarins, musim na ni mrknout. A vyzkousim ty uchostoury. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Rendy, stejně jako Tobě, i mně se osvědčila korejská "parní" maska :-). Byla jsem překvapená, jak malé množství stačí aplikovat a opravdu jsem cítila ten pravý "parní" efekt a následně jsem byla, alespoň na chvíli, skutečně "poreless" :-). Zatím jsem ji testovala jen ve formě vzorku, ale hodlám si o ni říct své "drahé polovičce" :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Inak musím skúsiť tie vatové tyčinky :D a ešte by som mohla začať používať nejakú dobrú kozmetiku, masky alebo niečo, lebo ja sa musím priznať, že som v tomto flákač.. :/

    www.sinnamona.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  11. Mam tuhe mydlo z lusche a ktomu cernou masku od loteal a jsem spokojena :) kasparova_zdenka@szas-ostrava.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Super článek! Trik s tyčinkama do uší vyzkouším. A teda mě Balea pásky vyhovujiu velmi, vytahujou fakt dost. Ale Bioré neznam, mrknu po tom teď v Německu :) díky za tipy!

    OdpovědětVymazat
  13. Bioré náplasti jsou naprostá bomba, škoda, že tu nejsou k dostání... ale už jsou i v německém DM, tak se třeba časem dočkáme :)

    OdpovědětVymazat
  14. Novinka v podobe masky od Clarins me velmi zaujala, mam od teto znacky oblibeny mono stin. S teckami i rozsirenymi pory bojuji pouze vodickou od Biodermy.

    OdpovědětVymazat
  15. Přijde mi, že černých teček se prostě zbavit nejde, jen je čas od času eliminovat, přesně jako ty používám ráda jílové masky, sonický čistící kartáček a náplasti na nos.
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Moc pěkný článek, hodně mě zaujaly čistící náplasti, rozhodně vyzkouším!
    náš blog: https://svetocimablondynyazrzky.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)